Ομιλία στη συζήτηση για το αναπτυξιακό νομοσχέδιο

Για τη διαφορετική πολιτική ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ σε σχέση με τις στρατηγικές ανάπτυξης μίλησε σήμερα στην Ολομέλεια ο βουλευτής ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης.

Ο Ηρακλειώτης Βουλευτής τόνισε ότι τα προηγούμενα 4 χρόνια, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα «έβαλε» με όλες τις κακοδαιμονίες και τις χρόνιες παθογένειες του θεσμικού περιβάλλοντος πέριξ της επιχειρηματικότητας της Ελλάδας, μέσα από γενναίες τομές που δημιουργούσαν διαφάνεια στις σχέσεις της πολιτείας με τον επιχειρηματικό κόσμο και απέκλεισαν μεσάζοντες και πελατειακές σχέσεις.

Εστιάζοντας στα ζητήματα χωροταξίας και πολεοδομίας, ο Χάρης Μαμουλάκης,  αναφέρθηκε στα εξής σημεία:

 

– «Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε έναν νέο νόμο για την χωροταξία. Προχωρήσαμε την έκδοση των περιφερειακών χωροταξικών. Κάναμε διαγωνισμούς και βρίσκονται υπό εκπόνηση όλα τα τομεακά-κλαδικά χωροταξικά. Βάλαμε όρια στην λογική της ad hoc χωροθέτησης των ειδικών χωρικών μέσα από την προέγκριση τους, ώστε να διασφαλίζεται η συμβατότητα του εκάστοτε επιχειρηματικού σχεδιασμού με τον εθνικό σχεδιασμό. Και, φυσικά, προχωρήσαμε την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης και την ανάρτηση των δασικών χαρτών της χώρας, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι τα ευαίσθητα αυτά δεδομένα θα παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο. Πάνω από όλα, όμως, ωριμάσαμε το νομικό πλαίσιο και συνάψαμε ένα δάνειο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ώστε όλοι οι ΟΤΑ της χώρας να μπορούν να χρηματοδοτήσουν την έκδοση Τοπικών Χωρικών Σχεδίων με σκοπό να γίνει πράξη το όραμα του ολοκληρωμένου, σειριακού για όλη η επικράτεια, σχεδιασμού επί των χρήσεων γης».

 

– «Εσείς πρώτον, καταργείτε, ή μάλλον καλύτερα καθιστάτε προαιρετική την προέγκριση στα ειδικά χωρικά σχέδια, ως εάν ο έλεγχος συμβατότητας ενός ΕΧΣ με τον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό να εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια κάθε επενδυτή».

 

– «Δεύτερον προτείνετε τα τοπικά χωρικά σχέδια να μπορούν να εκπονούνται για μεμονωμένες δημοτικές ενότητες, συστάδα ενοτήτων διαφορετικών δήμων και σε κάθε περίπτωση όχι υποχρεωτικά για το σύνολο ενός Δήμου. Άρα, το εργαλεία για την υλοποίηση του οράματος για καθολικό χωροταξικό σχεδιασμό, το διαστρεβλώνετε συνεχίζοντας την παράδοση της προώθησης του χωροταξικό σχεδιασμού αποκλειστικά και μόνο ανάλογα με τις τοπικές πολιτικές και οικονομικές πιέσεις της κάθε περιοχής».

 

– «Τρίτον, προωθείτε την κατάργηση των περιορισμών στην εγκατάσταση βιομηχανικών μονάδων στα μεγάλα αστικά κέντρα μέσα από την κατάργηση της κατηγορίας των οχλήσεων στις άδειες εγκαταστάσεις. Γιατί δεν τροποποιείτε και τις κατηγορίες της περιβαλλοντικής νομοθεσίας ώστε να συμπεριληφθεί σε αυτές και ο κίνδυνος για την δημόσια ασφάλεια; Προφανώς γιατί κάτι τέτοιο δεν εξυπηρετεί το σκοπό: το πρόβλημα στην βιομηχανική πολιτική της χώρας ήταν η έξωση της μεταποιητικής δραστηριότητας από την Αττική και σκοπός του νομοθέτη είναι η επαναβιομηχανοποίηση του Λεκανοπεδίου και όχι η αναγκαίουσα ορθή χωροθέτηση της μεταποιητικής δραστηριότητας στη χώρα μας».

 

– «Για λόγους ανεκδοτολογικούς, θα ήθελα να αναφερθώ και σε αυτό το μνημείο κακής πολεοδομικής νομοθεσίας του άρθρου 206. Δεν υπάρχει καμία προηγούμενη περίπτωση πλήρους παράκαμψης της πολεοδομικής νομοθεσίας. Κάθε προηγούμενη απόπειρα σύνταξης νομοθετικού κειμένου που να υπερβαίνει τους προβλεπόμενους όγκους, κατά τον εκάστοτε Οικοδομικό Κανονισμό, γινόταν με αναφορά με κάποιο τρόπο σε αυτόν.  Η σπουδή του νομοθέτη να περιγράψει την «ειδική αρχιτεκτονική σχεδίαση» ως κατηγορία του ικανή να παρακάμψει κάθε διάταξη του ΝΟΚ είναι μάλλον υπερβολική. Το άρθρο 206 θα μπορούσε απλά να λέει «Αν γνωρίζεις τον κατάλληλο άνθρωπο, στην κατάλληλη θέση, χτίζεις ό,τι θέλεις!» για την διευκόλυνση του επενδυτικού κοινού».