Δεν υπάρχει σχεδιασμός ούτε χρονοδιαγράμματα για τον ΒΟΑΚ, όπως φάνηκε από τις (μη) απαντήσεις που έδωσε σήμερα στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη με θέμα «Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τους δύο εν εξελίξει διαγωνισμούς για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)». Δεν υπάρχει όμως, ούτε και ενιαίο έργο «από Καστέλι μέχρι Σητεία», όπως έλεγε μέχρι χθες η Κυβέρνηση ΝΔ, αφού – παρά το ότι κατηγορούσαν την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για αυτό – «σκέφτονται» να το χωρίσουν σε τρία τμήματα: Από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο, από Καστέλι Κισσάμου μέχρι Χανιά και από Άγιο Νικόλαο μέχρι Σητεία!
Ο Υπουργός Κ. Καραμανλής απέδειξε τελικά ότι δεν γνωρίζει σημαντικά ζητήματα αντίστοιχων έργων. Αναφέρθηκε στο ότι το έργο δεν πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες εξαιτίας του ότι ήταν ασύμφορο οικονομικά. Αγνοεί προφανώς ότι έργα όπως η Ιωνία οδός ή το Καλαμάτα – Αθήνα (με σαφώς λιγότερες διελεύσεις), χρηματοδοτήθηκαν και κατασκευάστηκαν. Απάντησή δεν έδωσε ο αρμόδιος Υπουργός ούτε και στο εάν θα τηρηθεί η ισχύουσα χάραξη, αλλά ούτε και εάν θα αξιοποιηθούν οι υπάρχουσες ολοκληρωμένες μελέτες. Παράλληλα, απέφυγε να απαντήσει στο ερώτημα τι ακριβώς πρόκειται να πράξει με τις δυο διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, παραπέμποντας γενικώς και αορίστως στην επερχόμενη κάθοδό του στην Κρήτη οπότε και θα προβεί σε ανακοινώσεις. Το πότε θα γίνει αυτή η επίσκεψη, εξακολουθεί να παραμένει μυστήριο, αφού έχει αναβληθεί ήδη αρκετές φορές.
«Απαντήσεις περιμένουμε για το μείζον θέμα κατασκευής του ΒΟΑΚ κι απαντήσεις δεν παίρνουμε από την Κυβέρνηση ΝΔ» αναφέρει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Μετά τα «σκίτσα» και τις «ιδέες», περάσαμε στις «μολυβιές» από τον αρμόδιο Υπουργό. Για την ταμπακιέρα όμως, ούτε κουβέντα. Για το ότι υπάρχει χάραξη, απαλλοτριώσεις και μια σειρά μελετών, ούτε κουβέντα. Φαίνεται ότι η Κυβέρνηση ΝΔ δεν έχει καταλάβει την σπουδαιότητα του έργου, δεν έχει κανέναν απολύτως σχεδιασμό και σίγουρα, δεν είναι στις προθέσεις της η αποκατάσταση αυτής της πολυετούς αδικίας για την Κρήτη: Η κατασκευή ενός σύγχρονου, ασφαλούς και λειτουργικού αυτοκινητοδρόμου».