Τις πρόσθετες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τρίτεκνες και οι πολύτεκνες οικογένειες με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αναδεικνύει με Ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ν. Ηρακλείου και αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Χάρης Μαμουλάκης, με τη συνυπογραφή 44 ακόμα Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
«Εκτός από τα γνωστά προβλήματα στη διαδικασία της τηλε-εκπαίδευσης, οι τρίτεκνες και οι πολύτεκνες οικογένειες που έχουν συνήθως περισσότερα από δυο παιδιά να φοιτούν σε γυμνάσιο και λύκειο, αντιμετωπίζουν το πρόσθετο πρόβλημα της έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού» αναφέρει σε δήλωσή του ο – πολύτεκνος και ο ίδιος – Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Πολλές από αυτές τις οικογένειες, δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και τις ανάλογες ψηφιακές υποδομές προκειμένου να γίνει εφικτή η τηλε-εκπαίδευση ταυτόχρονα, από δύο ή και περισσότερους μαθητές. Τέτοιες αναφορές, μας έρχονται απ’ όλη τη χώρα. Το αποτέλεσμα σε αυτή τη δυσμενή συνθήκη, αφού το κράτος δεν έχει μεριμνήσει για την αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων, είναι μαθητές, αλλά και φοιτητές, να αποκλειστούν από το αγαθό της παιδείας, και μάλιστα, όσον αφορά μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, να «τιμωρούνται» και με αδικαιολόγητες απουσίες. Και όλα αυτά, την ώρα που η κυβέρνηση είχε στη διάθεση της οκτώ μήνες ώστε να προετοιμάσει τις κατάλληλες συνθήκες για την τηλε-κπαίδευση, μια δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία για εκπαιδευτικούς και μαθητές».
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας η δημόσια και δωρεάν παιδεία και το κράτος οφείλει να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση στην παιδεία, στους οικονομικά ευάλωτους συμπολίτες μας. Τονίζεται επίσης ότι τα δημόσια δίκτυα και οι πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, όφειλαν να είναι αναβαθμισμένες με τις αναγκαίες πρωτοβουλίες του κράτους, ότι ο μαθητής που αδυνατεί να παρακολουθήσει το διαδικτυακό μάθημα, λόγω έλλειψης τεχνικού εξοπλισμού, θα παίρνει απουσία η οποία θα καταγράφεται στο γενικό σύνολο απουσιών, καθώς και ότι, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, τα σχολεία έχουν ενισχυθεί με περισσότερους από 80.000 φορητούς υπολογιστές.
Αναλυτικά η Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας με θέμα: «Απουσία μέριμνας του Υπουργείου Παιδείας για παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές και φοιτητές τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών»
Μετά την ανακοίνωση του δεύτερου lock down στη χώρα μας από τις 7 Νοεμβρίου, οι δομές δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα παραμείνουν κλειστές και η λειτουργία τους θα συνεχίσει μέσω τηλεκπαίδευσης. Και μάλιστα στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, η ύλη θα προχωρήσει κανονικά, σε αντίθεση με τη διαδικασία του προηγούμενου Μαρτίου, όπου η τηλεκπαίδευση στηρίχθηκε κυρίως στις επαναλήψεις. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται για τις επόμενες τρεις βδομάδες να συνεχίσουν κανονικά την ύλη μέσω της υποχρεωτικής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για μαθητές και για γονείς, πολλά νοικοκυριά έρχονται να αντιμετωπίσουν ένα επιπρόσθετο πρόβλημα. Οι τρίτεκνες και οι πολύτεκνες οικογένειες, ενδεχομένως να μην διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό (Tablets/laptops) προκειμένου να γίνει εφικτή η τηλεκπαίδευση ταυτόχρονα από δύο και περισσότερους μαθητές. Σε όλη την Ελλάδα έχουν γίνει καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες γονείς αναφέρουν ρητά ότι δεν διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό ή της απαραίτητες ψηφιακές υποδομές. Το αποτέλεσμα σε αυτή τη δυσμενή συνθήκη, αφού το κράτος δεν έχει μεριμνήσει για την αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων, θα είναι μαθητές και φοιτητές να αποκλειστούν από το αγαθό της παιδείας, και μάλιστα, όσον αφορά μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, θα «τιμωρηθούν» και με αδικαιολόγητες απουσίες. Και όλα αυτά την ώρα, που η κυβέρνηση είχε στη διάθεση της οκτώ μήνες ώστε να προετοιμάσει τις κατάλληλες συνθήκες για την τηλεκπαίδευση, μια δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Επειδή είναι υποχρέωση της πολιτείας η δημόσια και δωρεάν παιδεία
Επειδή το κράτος οφείλει να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση στην παιδεία στους οικονομικά ευάλωτους συμπολίτες μας
Επειδή τα δημόσια δίκτυα και οι πλατφόρμες του ΠΣΔ (Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου) όφειλαν να είναι αναβαθμισμένες με τις αναγκαίες πρωτοβουλίες του κράτους
Επειδή ο μαθητής που αδυνατεί να παρακολουθήσει το διαδικτυακό μάθημα, λόγω έλλειψης τεχνικού εξοπλισμού, θα παίρνει απουσία η οποία θα καταγράφεται στο γενικό σύνολο απουσιών
Επειδή σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας τα σχολεία έχουν ενισχυθεί με περισσότερους από 80.000 φορητούς υπολογιστές
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
Έχει γίνει καταγραφή οικογενειών, τρίτεκνων και πολύτεκνων, που χρειάζονται περισσότερες από μία συσκευές υπολογιστή προκειμένου να πραγματοποιείται η τηλεκπαίδευση;
Ποιος είναι ο αριθμός των μαθητών που δε διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση;
Έχει γίνει διάθεση υπολογιστών στις παραπάνω οικογένειες που έχουν ανάγκη ώστε να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση για μαθητές και φοιτητές;
Έχει γίνει ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών; Έχει ενισχυθεί το δημόσιο δίκτυο και οι πλατφόρμες του ΠΣΔ ώστε να είναι εφικτό το σύστημα να αντέχει σε ένα σπίτι όπου χρησιμοποιούνται περισσότεροι από δύο υπολογιστές;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μαμουλάκης Χάρης
Αβραμάκης Λευτέρης
Αθανασίου Νάσος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζουράρις Κώστας
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραϊτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Πέτη
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτρης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος