Το ζήτημα ολοκλήρωσης της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων (Π.Α.Θ.Ε.) και της Εγνατίας Οδού με τον 6ο Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης, αναδεικνύει με την κατάθεση Ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή 13 ακόμη Βουλευτών.
«Τον Μάιο του 2023, υπήρξε δέσμευση από την Κυβέρνηση της ΝΔ για ολοκλήρωση του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ωστόσο, από δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο, το έργο φαίνεται σήμερα να βαλτώνει κάνοντας την τήρηση του παραπάνω χρονοδιαγράμματος εξαιρετικά αμφίβολη» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Γι’ αυτό και ζητάμε απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό, σχετικά με το πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της οδικής σύνδεσης του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ, πότε αναμένεται να συμβασιοποιηθεί το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΘ, καθώς και ποιο είναι το σημερινό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του.».
Αναλυτικά η Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με θέμα: «Πότε θα ολοκληρωθεί η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ;»
Το έργο «Κάθετος Άξονας 56 — Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης, και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου» αποτελεί κρίσιμη υποδομή για το συγκοινωνιακό δίκτυο της συμπρωτεύουσας και προϋπόθεση για την αναβάθμιση της στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες.
Το έργο, όπως είναι γνωστό, έχει αντιμετωπίσει πλήθος προβλημάτων από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 όπου εκκίνησε η μελετητική του ωρίμναση, συμπεριλαμβανομένων προσφυγών, αλλαγών στην αναδοχή κ.α. Ο τρέχων διαγωνισμός εκκίνησε επί της παρούσης κυβέρνησης και συγκεκριμένα στις 6 Μαΐου του 2020. Σήμερα έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία τμήμα του οδικού έργου μήκους 1,4 χιλιομέτρων ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η γέφυρα μήκους 3,5 χιλιομέτρων και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου.
Προεκλογικά, τον Μάιο του 2023, ο πρώην Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραγιάννης είχε επισκεφτεί το εργοτάξιο και είχε δεσμευτεί για την ολοκλήρωση του το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ωστόσο, από δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο το έργο φαίνεται σήμερα να βαλτώνει κάνοντας την τήρηση του παραπάνω χρονοδιαγράμματος εξαιρετικά αμφίβολη. Σημειώνεται ότι το «δίδυμο» έργο της σιδηροδρομική σύνδεσης του ΟΛΘ συνολικού προϋπολογισμού 53,4 ευρώ δεν έχει ακόμα ανατεθεί.
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1) Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της οδικής σύνδεσης του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ;
2) Πότε αναμένεται να συμβασιοποιηθεί το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΘ και ποιο είναι το σημερινό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μαμουλάκης Χάρης
Αναγνωστοπούλου Σία
Αποστολάκης Ευάγγελος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Γιαννούλης Χρήστος
Ζαμπάρας Μίλτος
Θρασκιά Ράνια
Κασιμάτη Νίνα
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Πούλου Γιώτα
Χρηστίδου Ραλλία