Επιβεβαίωση όσων έλεγε ο Χάρης Μαμουλάκης, ο οποίος σε δήλωσή του επεσήμανε: «Έπειτα από σχεδόν 5 χρόνια πιέσεων, η Κυβέρνηση της ΝΔ αναγκάστηκε να δημοσιοποιήσει τη δανειακή σύμβαση που έκρυβε ο Κ. Καραμανλής από το 2020»
Έπειτα από συνεχείς και μεθοδικές πιέσεις σχεδόν 5 ετών με αλλεπάλληλες Κοινοβουλευτικές και άλλες παρεμβάσεις, ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, πέτυχε να δημοσιοποιηθεί η δανειακή σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση της ΝΔ με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) τον Δεκέμβριο του 2019 και με την οποία δεσμεύεται η έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης».
«Έπειτα από σχεδόν 5 χρόνια έντονων πιέσεων και αλλεπάλληλων Κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων όπου ο πρώην Υπουργός Κώστας Καραμανλής περιφρονούσε κατάφορα κάθε διαδικασία, η Κυβέρνηση της ΝΔ αναγκάστηκε να δημοσιοποιήσει τη δανειακή σύμβαση την οποία έχει υπογράψει – που έκρυβε ο Κ. Καραμαλής – και με την οποία δεσμεύεται η έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», για την χρηματοδότηση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Σε αυτή φαίνονται ξεκάθαρα αυτά που λέγαμε από την πρώτη στιγμή:
Πρώτον, υπάρχουν συγκεκριμένα χρονικά ορόσημα, στα οποία πρέπει να έχουν υλοποιηθεί συγκεκριμένες ενέργειες από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας, για να γίνουν συγκεκριμένες καταβολές για την χρηματοδότηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Δεύτερον, απουσιάζει από παντού ο Δήμος Ηρακλείου. Τρίτον, η αποσαφήνιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος αποτελεί το 2ο ορόσημο της σύμβασης.
Το νέο, μεγάλο ερωτηματικό που προκύπτει, είναι το εάν και πότε αποσυνδέθηκε η χρηματοδότηση του έργου του νέου αεροδρομίου από την αξιοποίηση της έκτασης του «Νίκος Καζαντζάκης», όπως διαρρέουν ΤΑΙΠΕΔ και Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Αλλά και για αυτό το θέμα, θα συνεχίσουμε να πιέζουμε μέχρι να λάμψει η αλήθεια και όλες οι λεπτομέρειες έρθουν στη δημοσιότητα. Η τοπική κοινωνία έχει κάθε δικαίωμα να γνωρίζει τι της επιφυλάσσει για το αύριο, η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη.».
Υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατη Ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ζητούνται επιπλέον απαντήσεις σχετικά με:
1. Ποιες προτάσεις σχετικά με το «Νίκος Καζαντζάκης» έχει καταθέσει η ομάδα εργασίας του Δεκεμβρίου του 2019 που ανέφερε ο Υφυπουργός Οικονομικών κατά τη συζήτηση επίκαιρής ερώτησης το 2020;
2. Πότε, με ποιο τρόπο, και τι περιλαμβάνει η τροποποιημένη δανειακή σύμβαση χρηματοδότησης της συμβολής του ελληνικού δημοσίου για την κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου που υπεγράφη με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων;
3. Ισχύει ότι υπήρξε αποδέσμευση της χρηματοδότησης της ΕΤΕπ από το ορόσημο που σχετίζεται με την αξιοποίηση της έκτασης στο «Νίκος Καζαντζάκης»;
4. Ποια είναι η ακριβής έκταση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» που ανατέθηκε να ωριμάσει μελετητικά από το ΤΑΙΠΕΔ; Σε ποιον ανήκει η εν λόγω έκταση;
5. Ενδέχεται να αυξηθεί η επιφάνεια της έκτασης που ανατέθηκε να ωριμάσει μελετητικά από το ΤΑΙΠΕΔ;
6. Ποιο είναι το ακριβές ιδιοκτησιακό καθεστώς όλης της έκτασης του νυν αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης»; Έχει οριστικοποιηθεί η διαλεύκανσή του;
7. Με ποιο τρόπο και πότε θα εμπλακεί στο σχεδιασμό και τη λήψη αποφάσεων η αυτοδιοίκηση;
8. Πως θα ενταχθεί ο σχεδιασμός αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» στο συνολικότερο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπλαση της περιοχής του Ηρακλείου;