Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών για την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης»
Την απαξίωση της τοπικής κοινωνίας και τις συνεχείς κυβερνητικές ανακολουθίες στο ζήτημα της αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ανέδειξε για μια ακόμη φορά ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, κατά την συζήτηση Επίκαιρης Ερώτηση στη Βουλή, που απηύθυνε προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ζήτησε να έχει η τοπική κοινωνία εύλογο, ενεργό και ουσιαστικό ρόλο στην αξιοποίηση της έκτασης, επεσήμανε την τεράστια αξία του ακινήτου, το οποίο θεωρείται το καλύτερο ακίνητο της Ελλάδας με αξία, σύμφωνα με ορκωτούς εκτιμητές της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, 1.200.000.000 ευρώ, με το 1/3 της έκτασης να ανήκει ιδιοκτησιακά στον Δήμο Ηρακλείου. Τονίζοντας την ανάγκη να αποφευχθεί η προοπτική ενός νέου «Ελληνικού», ο Χάρης Μαμουλάκης καυτηρίασε την χαμένη 5ετία από την πλευρά της Κυβέρνησης της ΝΔ, όπως επίσης και το ότι όλα αυτά τα χρόνια, στα οποία έχει καταθέσει 5 Επίκαιρες Ερωτήσεις χωρίς να λάβει ουσιαστικές απαντήσεις και έθεσε στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών τα ερωτήματα:
1. Ποιες προτάσεις σχετικά με το «Νίκος Καζαντζάκης» έχει καταθέσει η ομάδα εργασίας του Δεκεμβρίου του 2019 που ανέφερε ο Υφυπουργός Οικονομικών κατά τη συζήτηση επίκαιρής ερώτησης το 2020;
2. Πότε, με ποιο τρόπο, και τι περιλαμβάνει η τροποποιημένη δανειακή σύμβαση χρηματοδότησης της συμβολής του ελληνικού δημοσίου για την κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου που υπεγράφη αρχικώς τον Ιανουάριο του 2020 με αντισυμβαλλόμενους το Ελληνικό Δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων;
3. Ισχύει ότι υπήρξε αποδέσμευση της χρηματοδότησης της ΕΤΕπ από το ορόσημο που σχετίζεται με την αξιοποίηση της έκτασης στο «Νίκος Καζαντζάκης»;
4. Ποια είναι η ακριβής έκταση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» που ανατέθηκε να ωριμάσει μελετητικά από το ΤΑΙΠΕΔ; Σε ποιον ανήκει η εν λόγω έκταση;
5. Ενδέχεται να αυξηθεί η επιφάνεια της έκτασης που ανατέθηκε να ωριμάσει μελετητικά από το ΤΑΙΠΕΔ;
6. Ποιο είναι το ακριβές ιδιοκτησιακό καθεστώς όλης της έκτασης του νυν αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης»; Έχει οριστικοποιηθεί η διαλεύκανσή του;
7. Με ποιο τρόπο και πότε θα εμπλακεί στο σχεδιασμό και τη λήψη αποφάσεων η αυτοδιοίκηση;
8. Πως θα ενταχθεί ο σχεδιασμός αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» στο συνολικότερο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπλαση της περιοχής του Ηρακλείου;
Από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσε πίνακες από τεχνική έκθεση που συντάχθηκε τον Φεβρουάριο του 2023 σχετικά με την προέλευση των διάφορων εκτάσεων του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» που δεν αναγνωρίζουν τον Δήμο Ηρακλείου ως ιδιοκτήτη.
Επίσης, παραδέχθηκε την αποδέσμευση της αξιοποίησης της έκτασης από την δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ και τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι δεν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις κι ότι στα μέσα Σεπτεμβρίου θα συγκαλέσει σύσκεψη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου για να συζητηθούν όλα τα θέματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία. Αναφέρθηκε επίσης στο ιστορικό και τις ενέργειες που δρομολογούνται από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και στην πορεία των εργασιών στο αεροδρόμιο Καστελλίου, καθώς και στο πώς προβλέπεται να αντιμετωπιστούν οι σημαντικές ελλείψεις και τα υφιστάμενα προβλήματα το αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».