Με έντονο τρόπο αντέδρασε ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, στις διαρροές του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών και του Κ. Καραμανλή για τον ΒΟΑΚ.
Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιεύματα – κι ενώ ακόμα δεν γνωρίζουμε πότε θα έχουμε τις επίσημες ανακοινώσεις που περιμένουμε από τον… Αύγουστο (!) – στο Υπουργείο προετοιμάζονται για τη διάδοχη κατάσταση του έργου αφού θεωρούν «νεκρή» την υφιστάμενη, διπλή διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι ίδιες πηγές, τονίζουν ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη αναφερθεί στην υλοποίηση του έργου με χρήση άλλης παραχώρησης, η οποία δεν μπορεί να είναι άλλη από την Αττική Οδό που λήγει το 2024. Παρουσιάζουν δε ως σημείο κλειδί, το γεγονός της ακύρωσης της κατασκευής σε τρία στάδια, προκρίνοντας τα… δύο στάδια: ένα το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος και σε δεύτερη φάση οι επεκτάσεις μέχρι το Κολυμπάρι δυτικά και τη Σητεία ανατολικά. Και σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα υπάρχουν διόδια για όλους.
«Αποδεικνύεται ότι η κοροϊδία από τον κ. Καραμανλή και την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, δεν έχει όρια» αναφέρει χαρακτηριστικά σε δήλωσή του ο Βουλευτής Χάρης Μαμουλάκης τονίζοντας: «Το μόνο που τους ενδιαφέρει, είναι να σταματήσουν κάθε τι που ξεκίνησε η προηγούμενη Κυβέρνηση. Να γκρεμίσουν ότι χτίστηκε. Να καταργήσουν ότι θεσμοθετήθηκε. Αδιακρίτως, χωρίς αιδώ και με πλήρη αδιαφορία στις ανάγκες της κοινωνίας μας. Αυτή όμως η αντι-ΣΥΡΙΖΑ εμμονή τους, αποβαίνει εις βάρος των Κρητικών και των πολλών χιλιάδων επισκεπτών του τόπου μας. Που απαιτούν έναν σύγχρονο, ασφαλή και λειτουργικό ΒΟΑΚ. ΣΗΜΕΡΑ, όχι κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον!».
Υπενθυμίζεται ότι χάρη στις προσπάθειες της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα, υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ. Έχουν επίσης συντελεστεί όλες οι απαλλοτριώσεις (μια διαδικασία που διήρκεσε περίπου 30 χρόνια) και που κάθε αλλαγή στο σχεδιασμό, εκτός από το πρόσθετο κόστος των νέων απαλλοτριώσεων που θα προκύψουν, συνεπάγεται και μεγάλη καθυστέρηση – και μάλιστα αρκετών ετών – λόγω των χρονοβόρων δικαστικών διαδικασιών που τη συνοδεύουν.
Γι’ αυτό και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, προχωρώντας σύμφωνα με τις αρχές της Ε.Ε. σε έναν ανταγωνιστικό διάλογο και έπειτα από την αξιολόγηση των σχετικών μελετών και της διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία και τους φορείς, προέκρινε τη λύση των τριών χωριστών διαγωνισμών, για τρία αντίστοιχα τμήματα του έργου, με τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης.
Από τα Χανιά (με επέκταση δυτικά προς Κίσσαμο) μέχρι τη Χερσόνησο.
Από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη.
Από τη Νεάπολη μέχρι τη Σητεία.
Μια λύση που χαρακτηρίστηκε τόσο πολιτικά, όσο – και κυρίως – τεχνοκρατικά, ως η ιδανική. Η ορθότητα της παραπάνω απόφασης, αποδείχτηκε και από το γεγονός ότι 7 κατασκευαστικές εταιρείες συμμετέχουν στους δυο διεθνείς διαγωνισμούς που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Διαγωνισμοί που έγιναν σύμφωνα με τον εγκεκριμένο σχεδιασμό και τους κανονισμούς της Ε.Ε., με την πρώτη φάση να έχει ήδη ολοκληρωθεί. Σύμφωνα δε με τον χρονικό προγραμματισμό που υπήρξε, τον Σεπτέμβριο του ’19 θα είχαμε και τις τελικές προσφορές των συμμετεχόντων και με αυτόν τον τρόπο, σε ένα διάστημα 4 έως 5 ετών, ο νέος ΒΟΑΚ θα ήταν μια πραγματικότητα για την Κρήτη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.