«Πρόκειται για ένα κακό νομοσχέδιο, χωρίς συνοχή και με έντονη την απουσία κάθε αναπτυξιακής προοπτικής, που κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια επικοινωνιακή φούσκα αναπτυξιακής προσδοκίας» αναφέρει σε δήλωσή του για το ν/σ των φορολογικών παρεμβάσεων του Υπ. Οικονομικών που συζητείται σήμερα Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2020, στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτής ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης.
Το ν/σ «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2020/876, (ΕΕ)2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475, συνεισφορά Δημοσίου για την αποπληρωμή δανείων πληγέντων δανειοληπτών λόγω των δυσμενών συνεπειών της νόσου COVID-19 και άλλες διατάξεις» είναι ένα ν/σ χωρίς συνοχή, παράδειγμα κακής νομοθέτησης προς αποφυγή, που χαρακτηρίζει την γενικότερη τακτική του πανάκριβου «επιτελικού κράτους» του κ. Μητσοτάκη, αφού:
· Δεν λαμβάνει υπ’ όψιν του τις άκρως δυσοίωνες εκτιμήσεις του Ο.Ο.Σ.Α. για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, η έκθεσή του Ο.Ο.Σ.Α. προβλέπει ύφεση στο 8% του ΑΕΠ στο βασικό και 9,8 % στο δυσμενές σενάριο, με παράλληλη αύξηση του ποσοστού ανεργίας μέχρι και πάνω από 20%.
· Δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη της Ελληνικής οικονομίας που επιβάλλει να υπάρχει τουλάχιστον μεσοπρόθεσμος ορίζοντας και σαφείς στόχοι για τον μετασχηματισμό της οικονομίας και την ισχυρότερη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.
· Οι διατάξεις του συγκεκριμένου ν/σ δεν έχουν καμία συνοχή και δεν οδηγούν σε συγκεκριμένη αναπτυξιακή κατεύθυνση. Η «ιδέα» της Κυβέρνησης της ΝΔ ότι η ανάπτυξη θα έρθει με την αυτοτελή φορολόγηση των κεφαλαίων του εξωτερικού με συντελεστή 7 %, την ευνοϊκότερη φορολόγηση 15% της δωρεάν διάθεσης μετοχών που δίνονται ως κίνητρο σε εργαζομένους, μετόχους και εταίρους, την ευνοϊκότερη φορολόγηση καλοπληρωμένων προπονητών, την απαλλαγή από το φόρο δωρεάς των δωρεών κινητών περιουσιακών στοιχείων που έχουν αποκτηθεί στην αλλοδαπή, αλλά και την ευνοϊκότερη, αλλά όχι αντίστοιχα την απαλλαγή της δωρεάς και γονικής παροχής χρηματικών ποσών για αγορά πρώτης κατοικίας, είναι απολύτως εσφαλμένη. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική, αφού:
· Εισάγει ρύθμιση μείωσης προκαταβολής φόρου, ωστόσο αυτή δεν είναι μόνιμη. Αξίζει να τονιστεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση για μόνιμη μείωση της προκαταβολής του φόρου.
· Στο Κεφάλαιο Γ’ του Τρίτου Μέρους του σ/ν για τη συνεισφορά του Δημοσίου για την αποπληρωμή δανείων με εμπράγματες εξασφαλίσεις στην κύρια κατοικία των δανειοληπτών, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για προστασία της πρώτης κατοικίας. Μια προστασία της κύριας κατοικίας από αναγκαστική ρευστοποίηση η οποία λήγει σε λίγες μέρες, την Παρασκευή 31 Ιουλίου, γι’ αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τροπολογία προκειμένου να υπάρχει προστασία έως 31 Δεκεμβρίου 2020.
· Η Κυβέρνηση συνεχίζει στο πνεύμα του άριστου «επιτελικού» κράτους να προωθεί οργανωτικές ρυθμίσεις για αποσπάσεις υπαλλήλων κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης και αλλάζει, χωρίς επαρκή τεκμηρίωση, την ισχύ του Πίνακα Κατάταξης των επιτυχόντων υποψηφίων του διαγωνισμού του ΝΣΚ ως 30 Σεπτεμβρίου 2020 ενώ, με Κ.Υ.Α. τον Μάρτιο 2020 είχε ορίσει ως ημερομηνία ισχύς του πίνακα την 12η Απριλίου 2021. Εξακολουθεί με αυτόν τον τρόπο να προσπαθεί να «τακτοποιήσει» τα «δικά της παιδιά», παρά το ότι, αποδεδειγμένα πλέον, αυτό το «άριστο επιτελικό κράτος» δεν είναι σε θέση να δράσει εγκαίρως, μελετημένα και στοχευμένα για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η κοινωνία, και πόσο μάλλον για να φέρει την ανάπτυξη που δεν αφορά μόνο συγκεκριμένους αλλά όλους.