Ερώτηση με θέμα «Πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες» προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο Βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Χάρης Μαμουλάκης, την οποία συνυπογράφουν 44 ακόμη βουλευτές.
Παρόλο που έχουν περάσει 27 ημέρες από τη δημοσίευση της ΚΥΑ όπου ορίζονται οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου, και προβλέπεται μάθημα μέσω τηλεκπαίδευσης (άρθρο 8 της υπ. Αριθμόν Δ1α/ΓΠ.οικ. 55339 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 3780/20) και 21 ημέρες από το άνοιγμα των σχολείων, ακόμα οι εν λόγω μαθητές δεν έχουν αρχίσει μαθήματα. Γονείς μάλιστα, από όλη την Ελλάδα καταγγέλλουν το γεγονός αυτό, ότι τα παιδιά τους που ανήκουν σε ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου, στερούνται τελικά το δημόσιο αγαθό της παιδείας εξαιτίας της έλλειψης έγκαιρης και συντονισμένης οργάνωσης από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας.
Αναλυτικά η Ερώτηση προς την κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων με θέμα: «Πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες»
Στο άρθρο 8 της υπ. Αριθμόν Δ1α/ΓΠ.οικ. 55339 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 3780/20), μεταξύ άλλων, ορίζονται οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου. Επίσης, προβλέπεται η παρακολούθηση μαθημάτων σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» για όσους μαθητές απουσιάζουν εντασσόμενοι σε ευπαθείς ομάδες.
Η ως άνω ΚΥΑ δημοσιεύτηκε 8/9/2020 και η έναρξη της σχολικής περιόδου πραγματοποιήθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου. Παρότι έχουν παρέλθει 27 μέρες από τη δημοσίευση της ΚΥΑ και 21 μέρες από το άνοιγμα των σχολείων, πληθαίνουν οι καταγγελίες γονέων από όλη την Ελλάδα με παιδιά μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και τα οποία δεν παρακολουθούν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.
Τα παιδιά αυτά, εξαιτίας της έλλειψης έγκαιρης και συντονισμένης οργάνωσης από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, στερούνται το δημόσιο αγαθό της παιδείας. Ενώ η παρατεταμένη απουσία τους από το εκπαιδευτικό σύστημα, μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ψυχική τους υγεία.
Επειδή προτεραιότητα του κράτους πρέπει να είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας
Επειδή η παιδεία αποτελεί δημόσιο αγαθό και πρέπει όλοι να έχουν πρόσβαση σε αυτή
Επειδή η πολιτεία οφείλει να παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μην διακόπτεται η εκπαίδευση των παιδιών, η οποία συμβάλλει στην ανάπτυξη ικανοτήτων και προσωπικότητας
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Ποιος είναι ο αριθμός των παιδιών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες σε όλη την Επικράτεια και πρέπει να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως; Σε πόσα και ποια σχολεία εφαρμόζεται το εν λόγω μέτρο;
2. Τι προσφέρθηκε σε αυτά τα παιδιά σε όλη αυτή την περίοδο από την έναρξη της σχολικής περιόδου στις 14 Σεπτεμβρίου;
3. Ποιες είναι ανάγκες τους σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και ποιες από αυτές καλύπτει το Υπουργείο Παιδείας;
4. Πόσοι είναι οι καθηγητές, μόνιμοι ή αναπληρωτές, που διατέθηκαν για την τηλεκπαίδευση μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες; Έχουν και οι ίδιοι εκπαιδευτεί καταλλήλως για την άσκηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;
5. Με ποιο πρόγραμμα πραγματοποιείται η τηλεκπαίδευση; Μέσω του προγράμματος της Cisco, της οποίας οι προδιαγραφές ελέγχονται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία έχει δώσει 3μηνη προθεσμία συμμόρφωσης στο Υπουργείο Παιδείας για να διορθώσει την απώλεια προσωπικών δεδομένων;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μαμουλάκης Χάρης
Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης Λευτέρης
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γκαρά Νατάσα
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Ελευθεριάδου Τάνια
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεΐμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κώστας
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μεΐκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαρακιώτης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτσης Αλέξης
Χρηστίδου Ραλλία