Η Κυβέρνηση για ακόμα μια φορά φάνηκε ανακόλουθη στις απόψεις της περί μη αναστολής λειτουργίας των μονάδων εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το περασμένο Σάββατο ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την αναστολή λειτουργίας και την έναρξη από την Τετάρτη στις 18 Νοεμβρίου, της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης.
Παρά τις κραυγές αγωνίας εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, καμία προετοιμασία δεν έγινε για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων 8 μήνες τώρα. Αντί η κυβέρνηση, μάλιστα, να προχωρήσει σε μείωση των μαθητών ανά τμήμα, όπως έπραξαν άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προχώρησε στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 25 με τον Ν. 4692/20 που ψήφισε τον Ιούνιο.
Επίσης το Υπουργείο εξήγγειλε παροχή φορητών υπολογιστών για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό, επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση, μάσκες στα σχολεία, αναβάθμιση στις πλατφόρμες και το σχολικό δίκτυο. Όλα έμειναν βαρύγδουπες εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα.
Η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων ήταν δυστυχώς, προδιαγεγραμμένη, εξαιτίας της ανύπαρκτης προετοιμασίας της κυβέρνησης και η εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίζεται με τηλεκπαίδευση.
Καμία ουσιαστική προετοιμασία όμως δεν υπήρξε για την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας έστω και κατ’ αυτόν τον τρόπο.
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με μήνυμα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πριν μερικές εβδομάδες ενημέρωνε για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με τις ταχύτητες του ίντερνετ, τόσο στις σχολικές μονάδες όσο και σε σπίτια που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικράτησε κατά την πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 18/11/2020 τα όσα συνέβησαν στο Ν. Ηρακλείου, όπως και σε όλη την Κρήτη.
Οι περισσότεροι μαθητές ήταν σε αναμονή για την σύνδεσή τους με την «ψηφιακή τάξη», χωρίς τελικά να καταφέρουν στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης.
Ενδεικτικά παραθέτουμε τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύλλογος Γονέων 54ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου:
– Α3: κατάφεραν να συνδεθούν από 2 έως 5 σε σύνολο 17 παιδιών
– Β3: κατάφεραν να συνδεθούν 15 σε σύνολο 20 παιδιών
– Δ3: κατάφεραν να συνδεθούν 3 σε σύνολο 23 παιδιών
– Ε3: κατάφεραν να συνδεθούν 11 σε σύνολο 19 παιδιών
Στα προβλήματα έρχονται να προστεθούν και οι αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες που έχουν δύο και τρεις μαθητές. Δε διαθέτουν όλες οι οικογένειες σύνδεση στο διαδίκτυο, ούτε τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό για κάθε μαθητή, μέλος της οικογένειας.
Καταγγελίες εκπροσώπων Συλλόγων Εκπαιδευτικών, αναφέρουν ότι στο Νομό Ηρακλείου και την Κρήτη γενικότερα δεν παρελήφθη κανέναςφορητός υπολογιστής ή tablet από σχολείο.
Επειδή, η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, για όσο κρατήσει, απαιτεί συγκεκριμένη οργάνωση
Επειδή, δε διαθέτουν όλα τα σπίτια σύνδεση στο διαδίκτυο
Επειδή, δε διαθέτουν όλες οι οικογένειες τον απαραίτητο εξοπλισμό
Επειδή, είναι απαραίτητη η αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού δικτύου για να μπορούν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία
Επειδή, είναι υποχρέωση της πολιτείας να εφοδιάζει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων με τα απαραίτητα εργαλεία και υλικοτεχνικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ερωτάται ηαρμόδια Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να υπάρχει σε όλα τα σπίτια μαθητών και εκπαιδευτικών σύνδεση στο διαδίκτυο και να μην παρατηρούνται φαινόμενα όπως αυτά καταγγέλλονται στο Ηράκλειο;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να έχουν τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό που απαιτείται για την τηλεκπαίδευση και πότε θα προμηθευτούν τα σχολεία της Κρήτης με τον εξοπλισμό που ανακοίνωσε το Υπουργείο τον περασμένο Απρίλιο;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Βαρδάκης Σωκράτης
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Μαμουλάκης Χάρης
Πολάκης Παύλος