Για μια ακόμα φορά, την 4η κατά τη διάρκεια του 2020, η Κυβέρνηση της ΝΔ αρνήθηκε να καταθέσει στη Βουλή τη σύμβαση που έχει υπογράψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – ΕΤΕπ με την οποία δεσμεύεται η έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» για τη χρηματοδότηση του νέου αεροδρομίου Καστελίου. Ταυτόχρονα, αποκαλύφθηκε και ο πρόχειρος τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει το ζήτημα της αξιοποίησης του αεροδρομίου Ηρακλείου, κατά τη διαδικασία συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ν. Ηρακλείου και αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπ. Οικονομικών.
Χαρακτηριστικό της κυβερνητικής επιπολαιότητας, είναι το γεγονός ότι ακόμα και τα στοιχεία που παρουσίασε ο Υφυπουργός Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλος για το ποσοστό ιδιοκτησίας του Δήμου Ηρακλείου ήταν λανθασμένα. Συγκεκριμένα, μίλησε για 500 στρέμματα σε σύνολο 3.133, ενώ όπως είναι γνωστό, το ποσοστό ιδιοκτησίας του Δήμου προσεγγίζει το 25% της συνολικής έκτασης.
Ο Χάρης Μαμουλάκης κατά τη διαδικασία της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή, έθεσε τα βασικά ερωτήματα: 1. Ποιο είναι το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης του κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου – Νίκος Καζαντζάκης; 2. Ποιες οι δεσμεύσεις που έχετε αναλάβει ως προς την ανάπλαση της περιοχής του υπάρχοντος αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης»; 3. Ποιο είναι το περιεχόμενο της εν λόγω δανειακής σύμβασης χρηματοδότησης καθώς και των συνοδευτικών παραρτημάτων της;
Αναφερόμενος ο Βουλευτής Ηρακλείου στη δανειακή σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων τον Ιανουάριο του 2020, για τη χρηματοδότηση της συμβολής του Δημοσίου, η οποία ανέρχεται στο ποσό των 180.000.000 €, τόνισε ότι από δημοσιεύματα έγινε γνωστό ότι το «Δελτίο Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Δεδομένων» της ΕΤΕπ, στο οποίο γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα ορόσημα που θα πρέπει να εκπληρωθούν, για να εκταμιευτούν οι δόσεις του δανείου. Τόνισε όμως, ότι «η ΕΤΕπ στο εν λόγω έγγραφο ΔΕΝ προδικάζει την μορφή της εκμετάλλευσης του Καζαντζάκης. Αλλά αφήνει ανοικτή την επιλογή στη κυβέρνησης για το αν θα το εκμεταλλευτεί ως κλασσικό δημόσιο έργο, ΣΔΙΤ ή αν θα το ιδιωτικοποιήσει. Ωστόσο, σας πληροφορώ ότι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής, αναφέρθηκε στο σχέδιο της Κυβέρνησης να αξιοποιήσει τις προτάσεις καινοτομίας, (unsolicited infrastructure proposals), για το έργο ανάπλασης της συγκεκριμένης περιοχής. Παραδέχτηκε δηλαδή ότι θα γίνει χρήση μίας πρακτικής που διέπεται από αδιαφάνεια και από έλλειμμα ανταγωνισμού».
Ανέδειξε επίσης τις ιδιαιτερότητες του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της περιοχής του αεροδρομίου Ηρακλείου, το οποίο περιλαμβάνει τον Δήμο Ηρακλείου, την Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. «Πώς δεσμευτήκατε για μία περιοχή που ενδεχομένως να μην σας ανήκει εξ’ ολόκληρου; Πώς προδιαγράψατε ότι όλοι οι παραπάνω Φορείς θα παραιτηθούν από τις αξιώσεις τους;» είπε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Χάρης Μαμουλάκης αφού επεσήμανε τις ευνοϊκές συνθήκες αφού η χώρα βρίσκεται σε καθεστώς ρήτρας διαφυγής, δεν υπάρχει τρόικα και μνημόνια, δεν υπάρχει περιορισμός για 3,5% πρωτογενές πλεόνασμα, ενώ εισρέει ρευστότητα στη χώρα μας από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία, έθεσε νέα ερωτήματα στον Υφυπουργό και συγκεκριμένα: Έχει αναθεωρηθεί ο παραπάνω κυβερνητικός σχεδιασμός;
Έχετε εντάξει το έργο αυτό στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας; Ή για άλλη μία φορά, με τον νεοφιλελεύθερο σχεδιασμό σας, θυσιάζετε τα πάντα στο βωμό των ιδιωτικών συμφερόντων;
«Υπονομεύετε τις αναπτυξιακές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας. Για να ανακτήσετε μέρος της αξιοπιστίας σας ελπίζω σήμερα να καταθέσετε τη δανειακή σύμβαση που υπογράψατε καθώς και τα συνοδευτικά της παραρτήματα και έγγραφα»», κατέληξε ο βουλευτής Ηρακλείου. Ο Υφυπουργός Οικονομικών απάντησε ότι η διαδικασία της αξιοποίησης της περιοχής του αεροδρομίου Ηρακλείου θα κινηθεί μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου Καστελίου, που προβλέπεται για το 2025.