Ξεκίνησε στη Βουλή η συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων
Παρουσιάζοντας τις διαφορετικές προτεραιότητες που θα έθετε ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και αναδεικνύοντας τις «γκρίζες ζώνες» του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας, ολοκληρώθηκε η πρώτη τοποθέτηση του Γενικού Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. και Βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη, στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ξεκίνησε με μια σύντομη ιστορική αναδρομή, υπενθυμίζοντας ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αντιμετώπισαν προβλήματα ρευστότητας από τα μέσα του 2010, τα οποία εντάθηκαν το 2011 και έγιναν οριακά από το 2012 και μετά, ενώ το 2018, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, προκλήθηκε επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Στη συνέχεια παρουσίασε τις προϋποθέσεις που θα έθετε ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, τονίζοντας πως θα διασφάλιζε ότι η όποια επένδυση, θα είχε έντονα αναπτυξιακό πρόσημο, θα συμμερίζονταν τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων και δε θα λειτουργούσε εν κρυπτώ, αλλά θα παρέθετε όλα τα στοιχεία που θα τεκμηρίωναν την όποια απόφαση είχε λάβει. «Φέρνετε σχέδιο νόμου και όσο πιο πολλές φορές το διαβάζουμε, τόσο πιο πολλά ερωτηματικά γεννώνται. Και ενώ περιμέναμε οι απαντήσεις στα ερωτηματικά αυτά να βρίσκονται έστω στις συνοδευτικές εκθέσεις, δεν βλέπουμε καμία απάντηση, πουθενά! Μας ζητάτε να βάλουμε πλάτη, αλλά αρνείστε πεισματικά να μας αποκαλύψετε σε τι θα βάλουμε πλάτη!» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γενικός Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.
Στη συνέχεια, ο Χάρης Μαμουλάκης παρουσίασε τις τέσσερις βασικές επιφυλάξεις του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ που είναι οι εξής:
1) Δεν είναι σαφές αν απαιτείται έγκριση από εθνική ή ενωσιακή αρχή προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού, για το εάν τίθεται ή όχι ζήτημα κρατικών ενισχύσεων με τα όσα ρυθμίζονται με το σχέδιο νόμου, με συνέπεια η εθνική αντιπροσωπεία να μην έχει ούτε ένα τεκμήριο για το ότι το σημερινό σχέδιο, δεν συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση.
2) Δεν είναι γνωστό το επιχειρηματικό σχέδιο του επενδυτή το οποίο οφείλει να τηρεί για όσο διάστημα είναι σε ισχύ η συμφωνία εξυγίανσης, ούτε καν το εάν έχουν διενεργηθεί οι απαιτούμενοι έλεγχοι κεφαλαιακής επάρκειας.
3) Δεν είναι γνωστή η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και δεν παρατίθενται τα οικονομικά στοιχεία στη βάση των οποίων κρίνεται πως η εξυγίανση είναι εφικτή.
4) Δεν είναι γνωστό αν οι εργαζόμενοι συμφωνούν με τη λύση και κατάργηση της εργασιακής σχέσης, καθώς και αν συμφωνούν με τον όρο οι νέες εταιρείες να μην αποτελούν διάδοχο εργοδότη.
«Τα προβληματικά ζητήματα είναι πολλά για να τα παραθέσω σε αυτήν την πρώτη συνεδρίαση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Ωστόσο, πιστεύω ότι έχετε τη τεχνογνωσία να μας δώσετε απαντήσεις για τα θέματα που τέθηκαν: Αναπτυξιακά, οικονομοτεχνικά, συμβάσεων, εργασιακά, οικονομικά, πτωχευτικού δικαίου. Πως αλλιώς, θα σας έδιναν οι υπόλοιποι Υπουργοί της Κυβέρνησης, εν λευκώ επιταγή να υπογράψετε και να διαπραγματευτείτε όλους τους όρους και όλα τα ζητήματα της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας; Για τις εξίσου προβληματικές διατάξεις του νομοσχεδίου στα υπόλοιπα άρθρα, θα επανέλθουμε και στην αυριανή συνεδρίαση.».
Η συζήτηση συνεχίζεται την Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022 στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής.