Συνεχίζεται η συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου
Με στόχο την βελτίωση του νομοσχεδίου που αφορά το μέλλον των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο Γενικός Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων της Κ.Ο. και Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, κατέθεσε στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής τις σχετικές προτάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Ειδικότερα, ο Χάρης Μαμουλάκης επανέλαβε τους έξι βασικούς προβληματισμούς που έχει θέσει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ και αφορούν την καθυστέρηση της νομοθέτησης, την οικονομική επισφάλεια και εξάρτηση του σχεδίου εξυγίανσης από τις αναθέσεις του πολεμικού ναυτικού, τη συμβατότητα του σχεδίου με το δίκαιο του ανταγωνισμού, τα εργασιακά δικαιώματα και τις θέσεις εργασίας, το σχέδιο ανάπτυξης των ναυπηγείων και των αναμενόμενων επενδύσεων, καθώς και το ζήτημα της ασφάλειας δικαίου που ενέχει μια τέτοια καινοφανή διαδικασία νομοθέτησης.
Ο Γενικός Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ανέφερε αναλυτικά τους λόγους που υπάρχουν οι επιφυλάξεις, τα προβλήματα που έχουν προκύψει σε ανάλογες περιπτώσεις στις εργασιακές σχέσεις, ότι θα μπορούσε στο business plan να υπάρχει μια ενδεικτική λίστα επενδύσεων, έστω και με την μορφή προσυμφώνου και κατέληξε: «Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το ζήτημα της ασφάλειας δικαίου. Προφανώς και το δημόσιο ως πιστωτής έχει εμπλακεί συχνά σε ανάλογες διαδικασίες, αλλά ουδέποτε έχει ακολουθηθεί ανάλογη νομοθετική πρακτική. Ο Υπουργός ανέφερε ότι ο μοναδικός λόγος που βρισκόμαστε εδώ είναι για να «καλυφθούν» νομικά οι δημόσιοι υπάλληλοι που θα κληθούν να υλοποιήσουν τον νόμο. Να προσθέσω όμως ότι ο νόμος εξυπηρετεί και την νομική κάλυψη των ίδιων των Υπουργών. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: Ένας ενδεικτικός νόμος, που δεν αποτυπώνει το περιεχόμενο της τελικής συμφωνίας πιστωτών που θα κληθούν να υλοποιήσουν Υπουργοί και Δημόσιοι Λειτουργοί, επαρκεί; Δίνει την απαραίτητη ασφάλεια δικαίου για την οποία σήμερα νομοθετούμε; Η απάντηση νομίζω ότι είναι αρνητική. Γι’ αυτό προτείνουμε η τελική συμφωνία πιστωτών, να έρθει εκ νέου στην Βουλή μετά την ολοκλήρωσή της. Μια διαδικασία που μπορεί να γίνει με μια έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής και να προβλεφθεί στο ίδιο το κείμενο του νόμου με νομοτεχνική βελτίωση ή τροπολογία από σήμερα. Γιατί, για να το πούμε ξεκάθαρα, με την σημερινή του μορφή το προσύμφωνο που πάμε να ψηφίσουμε δεν δίνει στην Πολιτεία κανένα εχέγγυο.».
Υπενθυμίζεται ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αντιμετώπισαν προβλήματα ρευστότητας από τα μέσα του 2010, τα οποία εντάθηκαν το 2011 και έγιναν οριακά από το 2012 και μετά. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, από το 2018, έθεσε τις βάσεις για την εξυγίανση και την επαναλειτουργία τους καταλήγοντας σε MoU με τον υποψήφιο επενδυτή το 2019, με γνώμονα τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, του αναπτυξιακού προσήμου της επένδυσης, την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας και της αποπληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων, καθώς και την διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα της διαβούλευσης.
Η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα» θα συνεχιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής.