Στη Βουλή το θέμα, με Ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη και την συνυπογραφή 36 ακόμη Βουλευτών
Τα ερωτηματικά που προκύπτουν από τον γραπτό διαγωνισμό πλήρωσης 822 θέσεων μόνιμου προσωπικού στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – ΑΑΔΕ, αναδεικνύει με την κατάθεση Ερώτησης προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή του αρμόδιου Τομεάρχη Κώστα Ζαχαριάδη και 35 ακόμη Βουλευτών.
«Τα εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά επιτυχίας στα αποτελέσματα του διαγωνισμού πλήρωσης θέσεων μόνιμου προσωπικού στην ΑΑΔΕ προβληματίζουν» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Πως προέκυψαν ποσοστά επιτυχίας μόλις για το 2,46%, 1,43% και 1,16% για τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ αντίστοιχα; Πως γίνεται να παραμένουν κενές οι προκηρυσσόμενες θέσεις σε ποσοστό 73,26% στην κατηγορία ΠΕ και σε 80,79% στην κατηγορία ΤΕ; Υπήρξε αστοχία σχεδιασμού και υλοποίησης του γραπτού διαγωνισμού, όπως επί παραδείγματι στην ορισθείσα απαιτούμενη βαθμολογία βάσης, συνολική βαθμολογία και αρνητική βαθμολόγηση ή ακόμα και στα θέματα που επιλέχθηκαν ανά εξεταστέο μάθημα; Σε ποιες ενέργειες θα προβούν οι συναρμόδιοι Υπουργοί προκειμένου να καλυφθούν αυτές οι κενές θέσεις; Θα επαναπροκυρήξουν τον γραπτό διαγωνισμό; Θα μειώσουν την ορισθείσα απαιτούμενη βαθμολογία; Οφείλονται απαντήσεις.».
Αναλυτικά η Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών με θέμα: «Ερωτηματικά αναφορικά με το γραπτό διαγωνισμό πλήρωσης 822 θέσεων μόνιμου προσωπικού στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων-Α.Α.Δ.Ε.»
Με την υπ’ αριθμ. 1Γ/2022 απόφαση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) προκηρύχθηκε η πλήρωση συνολικά οκτακοσίων είκοσι δύο (822) θέσεων μόνιμου προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με γραπτό διαγωνισμό στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) σύμφωνα με το άρθρο 43 του ν. 4765/2021. Για το περιεχόμενο της εν λόγω προκήρυξης η Α.Α.Δ.Ε παρείχε τη σύμφωνη γνώμη της με το υπό στοιχείο ΔΔΑΔ Β 1008173 ΕΞ 2022/2.2.2022 έγγραφό της. Ωστόσο, προκύπτουν εύλογες απορίες αναφορικά με το σχεδιασμό και την υλοποίηση του εν λόγω διαγωνισμού ο οποίος διεξήχθη στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2022 καθώς το ποσοστό των θέσεων που παραμένουν κενές είναι ιδιαίτερα υψηλό.
Πιο συγκεκριμένα, στις 12 Δεκεμβρίου 2022 η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού (Κ.Ε.Δ.) ανακοίνωσε και καταχώρισε στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. πίνακες με τις βαθμολογίες των επιτυχόντων και μη υποψηφίων στη γραπτή εξέταση. Σημειώνεται ότι η απαιτούμενη βαθμολογία βάσης ορίστηκε στις πενήντα πέντε (55) μονάδες για κάθε μάθημα και στις εξήντα (60) μονάδες για τη συνολική βαθμολογία της γραπτής εξέτασης. Επίσης, ο βαθμός προέκυψε κατόπιν εφαρμογής αρνητικής βαθμολόγησης όπου για κάθε λανθασμένη απάντηση εφαρμόστηκε μειωτικός συντελεστής 35%. Από τους ως άνω πίνακες προκύπτουν τα παρακάτω:
Κατηγορία | Αριθμός Επιτυχόντων | Αριθμός Μη Επιτυχόντων | Αριθμός θέσεων που προκηρύχθηκαν | Θέσεις που μένουν κενές |
ΠΕ | 146 | 5.794 | 546 | 400 |
ΤΕ | 38 | 2.627 | 203 | 165 |
ΔΕ | 331 | 2.648 | 73 | 0 |
Σύνολο | 515 | 11.069 | 822 | 565 |
Γίνεται αντιληπτό πως τα ποσοστά επιτυχίας τα οποία ανέρχονται για τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ σε 2,46%, 1,43% και 1,16% αντίστοιχα είναι εξαιρετικά χαμηλά. Αντιθέτως, πολύ υψηλά είναι τα ποσοστά των θέσεων που θα παραμείνουν κενές. Πιο συγκεκριμένα 73,26% των προκηρυσσόμενων θέσεων της κατηγορίας ΠΕ και 80,79% της κατηγορίας ΤΕ μένουν κενές. Παράλληλα, και κατόπιν μεγαλύτερης ανάλυσης των πινάκων επιτυχόντων ως προς τις συνολικές βαθμολογίες που συγκεντρώθηκαν στην κατηγορία ΠΕ και για τις ομάδες Α’, Β’, Ε’ και ΣΤ’ οι υψηλότερες ήταν (75,48), (77,53), (76,10) και (67,99) ενώ οι χαμηλότερες (60,02), (62,5), (60,04) και (62,67) αντίστοιχα. Για την κατηγορία ΤΕ ο μεγαλύτερος σταθμισμένος μέσος όρος ήταν (82,57) και ο μικρότερος (61,03).
Με δεδομένα τα παραπάνω και σε συνδυασμό με το ότι αποστολή του Α.Σ.Ε.Π. αποτελεί ιδίως η στελέχωση των υπηρεσιών του Δημοσίου με διαδικασίες προσλήψεων ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί:
1. Το χαμηλό ποσοστό επιτυχόντων μπορεί να οφείλεται σε κάποια αστοχία σχεδιασμού και υλοποίησης του γραπτού διαγωνισμού όπως επί παραδείγματι στην ορισθείσα απαιτούμενη βαθμολογία βάσης, συνολική βαθμολογία και αρνητική βαθμολόγηση ή ακόμα και στα θέματα που επιλέχθηκαν ανά εξεταστέο μάθημα;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις που δεν πληρώθηκαν με το γραπτό διαγωνισμό της προκήρυξης 1Γ/2022;
3. Προτίθεστε να επαναπροκηρύξετε το γραπτό διαγωνισμό προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις της Α.Α.Δ.Ε.;
4. Εξετάζετε το ενδεχόμενο μείωσης της ορισθείσας απαιτούμενης βαθμολογίας βάσης, συνολικής βαθμολογίας ή και αρνητικής βαθμολόγησης προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις της Α.Α.Δ.Ε.;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μαμουλάκης Χάρης
Ζαχαριάδης Κώστας
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γιώργος
Βέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Γιάννης
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπυρίδων
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νίκος
Τόλκας Άγγελος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος