Ερώτηση Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
Την ανάγκη αντικατάστασης των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, με την κατάθεση σχετικής Ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με την συνυπογραφή 11 ακόμη Βουλευτών.
Αναλυτικά η Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με θέμα: «Σχεδιάζετε να αντικαταστήσετε τις συμβατικές Κινητές Μονάδες Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές;».
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανήκουν οργανικά οι Κινητές Μονάδες Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΜΕΚ) με αρμοδιότητα τη διενέργεια ελέγχων ως προς τα επίπεδα εκπεμπόμενων καυσαερίων των αυτοκινήτων καθώς και ως προς το εάν η κάρτα καυσαερίων αλλά και το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου είναι εν ισχύ. Σημειώνεται ότι με τα εν λόγω έγγραφα οφείλουν να είναι εφοδιασμένα όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα σύμφωνα με: το ν.2052/1992(ΦΕΚ Α’ 94), το π.δ. 363/1995 (ΦΕΚ Α’ 193), την κ.υ.α. του 2007 (ΦΕΚ Β’ 790) και το ν.3897/2010 (ΦΕΚ Α’ 208). Συγχρόνως, ο παριστάμενος αστυνομικός της τροχαίας ελέγχει για λοιπές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Ωστόσο τα οχήματα των ΚΜΕΚ σε αντιδιαστολή με το ρόλο που καλούνται να επιτελέσουν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα και το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο οφείλει να δώσει λύση σε αυτή τη παραδοξότητα.
Πιο συγκεκριμένα, σήμερα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαθέτει δέκα (10) κινητές μονάδες εκ των οποίων επιχειρούν μόνο οι τέσσερις (4) λόγω έλλειψης προσωπικού. Πρόκειται για οχήματα παλαιότητας άνω των είκοσι ετών που παρουσιάζουν συχνά βλάβες αλλά και που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Τόσο η Γενική Δ/νση Οχημάτων & Εγκαταστάσεων όσο και η Δ/νση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ36) – στην οποία διοικητικά ανήκουν και επανδρώνονται οι κινητές μονάδες – έκαναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες μέσω ΕΣΠΑ για την αντικατάσταση αυτών με ηλεκτρικές νέας τεχνολογίας που θα είναι αφενός μεν φιλικές προς το περιβάλλον αφετέρου δε, συνδεδεμένες ηλεκτρονικά με την μηχανοργάνωση του υπουργείου. Παρόλα αυτά οι ενέργειες δε τελεσφόρησαν χωρίς μάλιστα σαφή αιτιολογία. Κατόπιν, στο τέλος του 2022 η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεσμεύθηκε για την ένταξη της συγκεκριμένης δράσης για χρηματοδότηση από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία εξέλιξη επί του θέματος. Σημειώνεται ότι από τη λειτουργία πέντε (5) κινητών μονάδων κατά τα έτη 2017, 2018, 2019 βεβαιώθηκαν παραβάσεις ύψους ποσού περίπου πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) € κατ’ έτος που αφορούσαν μόνο τα ανώτατα όρια καυσαερίων.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, την προστιθέμενη αξία από τη λειτουργία δέκα κινητών μονάδων ελέγχου, έναντι τεσσάρων, αλλά και σε συνδυασμό με τη βελτίωση που θα επέλθει στην ποιότητας ζωής των πολιτών μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός :
1. Που οφείλεται η καθυστέρηση στην υλοποίησης της υπουργικής δέσμευσης για αντικατάσταση των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές;
2. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για την αντικατάσταση των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές;
3. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να ενισχυθεί ο αριθμός των υπαλλήλων που επιχειρούν με τις κινητές μονάδες;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μαμουλάκης Χάρης
Αποστολάκης Ευάγγελος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Γαβρήλος Γεώργιος
Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Πέτρος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Χρηστίδου Ραλλία