Ξεκινώντας από τον Κηφισό, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης κατέληξε σε ένα πακέτο προτάσεων προς τον Χρήστο Σταϊκούρα
Καλή η υψηλή πολιτική, αλλά σαν βγεις στον πηγαιμό… μέσω Κηφισού σε εργάσιμες ώρες, πάνε περίπατο οι θεωρίες και η αστική ευγένεια. Κάπως έτσι σκέφτηκε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Χάρης Μαμουλάκης και ανέλαβε δράση στο πεδίο που λέγεται «καθημερινότητα» με την ιδιότητα και του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών.
Εν προκειμένω, η παρέμβασή του αφορά την καθημερινότητα των κατοίκων του Λεκανοπεδίου, οι οποίοι χάνουν ώρες και εργατοώρες στα μποτιλιαρίσματα της μεγαλύτερης οδικής αρτηρίας που ενώνει τη Βόρεια Αττική με τη Νότια και το λιμάνι του Πειραιά: τη λεωφόρο Κηφισού. Ο αριθμός των τετράτροχων ή των πολύτροχων, όταν πρόκειται για τις νταλίκες-γίγας, που κινούνται σε ημερήσια βάση από τον Κηφισό τείνει να αγγίξει τα 200.000, καθώς η ετήσια αύξηση (30%) των τελευταίων χρόνων κατέγραψε 160.000-190.000 αυτοκίνητα σε ημερήσια διέλευση.
Οι σκηνές απόλυτης τρέλας προέρχονται από τα περιστατικά ακινησίας αυτοκινήτων (8-10 σε ημερήσια βάση) που οφείλονται είτε σε ατύχημα είτε σε μηχανική βλάβη, ενώ η διάρκεια αποκατάστασης της κυκλοφορίας εξαρτάται από την ώρα άφιξης του γερανού και, ενίοτε, της τροχαίας. Ο Χ. Μαμουλάκης, πολιτικός μηχανικός με ειδίκευση στη διοίκηση και διαχείριση έργων, πέρασε στο παρασύνθημα: «Αφήστε τα λόγια και ελάτε να συμφωνήσουμε σε άμεσα έργα», η κεντρική ιδέα. Έχοντας έρθει ήδη σε μια πρώτη επαφή με αρμόδιους, κατέληξε σε «5+3 στοχευμένες προτάσεις» για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στο Λεκανοπέδιο Αττικής, εκκινώντας από την κεντρική αρτηρία, τον Κηφισό. Ο στόχος του είναι να τις παρουσιάσει στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και να ζητήσει να συσταθεί διακομματική επιτροπή για τη συνέχεια: κατάληξη στα προς άμεση υλοποίηση έργα και παρακολούθηση της εκτέλεσής τους. Στη συνέχεια, θα υπάρξει κι άλλο πακέτο προτάσεων για τους άλλους κυκλοφοριακούς… καημούς, όπως η Κηφισίας και η Κατεχάκη, που μαζί με τον Κηφισό αποτελούν «τα τρία Κ της μεγάλης ταλαιπωρίας». Όπως και η Βασιλίσσης Όλγας, που τείνει να εξελιχθεί σε βεντέτα ανάμεσα στη λογική και στην απερχόμενη δημοτική Αρχή της Αθήνας, η οποία την έκλεισε για τον αμαρτωλό Μεγάλο Περίπατο προκαλώντας χάος στο κέντρο της Αθήνας.
Οι «5+3 προτάσεις» που επεξεργάστηκε ο Χ. Μαμουλάκης και θα τεθούν προς δημόσια συζήτηση είναι οι κάτωθι:
Α. Έργα υποδομής και συνοδά έργα
Αρτηρία Κηφισού
* Διασύνδεση Ελευσίνας-Οινοφύτων: Σχεδιασμός και κατασκευή περιφερειακής αρτηρίας 40 χιλιομέτρων που θα ενώνει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, δηλαδή του βασικού μεταποιητικού κέντρου με το βασικό κέντρο μεταφόρτωσης εμπορευμάτων της χώρας. Το έργο θα οδηγήσει στην αποφόρτιση της λεωφόρου Κηφισού από την επιβάρυνση που προκαλούν τα βαρέα οχήματα.
* Σημειακές παρεμβάσεις στη λεωφόρο Κηφισού: Στα σημεία στα οποία σχηματίζονται bottle necks («λαιμός μπουκαλιού»), όπως, π.χ., όπου η μείωση του πλάτους του οδοστρώματος από 4 σε 3 λωρίδες επηρεάζει δυσμενώς τη ροή της κυκλοφορίας, προτείνεται καταρχήν η εξέταση δυνατότητας απλών επεμβάσεων, που όμως θα βελτιώσουν την κυκλοφορία αισθητά της μορφής: μετακίνηση στηθαίων, αλλαγή πλάτους ΛΕΑ, νόμιμη μείωση πλάτους λωρίδων κ.λπ. Ενδεικτικά σημεία τα οποία αφορούν οι σχετικές παρεμβάσεις είναι τα εξής: α. Ρεύμα προς Πειραιά: περιοχή πλατείας Αγ. Κοσμά Αιτωλού (Νέα Φιλαδέλφεια-Κόκκινος Μύλος-έναντι τέως αντιπροσωπείας Renault). β. Ρεύμα προς Πειραιά: όπου η Λεωφόρος Κηφισού φέρεται επί γέφυρας υπεράνω της οδού Πίνδου. γ. Ρεύμα προς Πειραιά: περιοχή γέφυρας άνω διάβασης οδού Βρυούλων. δ. Ρεύμα προς Πειραιά: περιοχή πεζογέφυρας στην αρχή της υπόγειας διάβασης οχημάτων που συνδέει τη λεωφόρο Κηφισού με την οδό Αχαρνών. ε. Ρεύμα προς Πειραιά: περιοχή γέφυρας άνω διάβασης οδού Αχαρνών. στ. Ρεύμα προς Λαμία: περιοχή γέφυρας άνω διάβασης οδού Αχαρνών.
* Mini flyovers: Σχεδιασμός και κατασκευή υπερυψωμένων τμημάτων στα σημεία με έντονη κυκλοφοριακή φόρτιση.
Αττική Οδός
* Επέκταση Αττικής Οδού-Λεωφόρος Κύμης: Επέκταση της λεωφόρου Κύμης ώστε να κατασκευαστεί και ένα τρίτος κάθετος άξονας μέσα από τον οποίο να μπορεί η κίνηση προς το κέντρο της Αθήνας να διοχετευτεί ομαλά.
* Επέκταση Αττικής Οδού-Λαύριο, Ραφήνα: Επέκταση Αττικής Οδού προς τα δύο δευτερεύοντα λιμάνια της Αττικής, το Λαύριο και τη Ραφήνα, με προοπτική τον διαμοιρασμό του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των δύο και του Πειραιά.
Β. «Άυλες» δράσεις
* Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Ενίσχυση μέσων σταθερής τροχιάς, τραμ, μετρό και εν γένει των δημόσιων συγκοινωνιών, ιδίως με πύκνωση των δρομολογίων του μετρό αλλά και των αστικών συγκοινωνιών. Βασική προϋπόθεση είναι η επιτάχυνση της αγοράς νέων συρμών αλλά και ο εξορθολογισμός του συστήματος επισκευής συρμών που αντιμετωπίζουν προβλήματα που χρήζουν επισκευής.
* Συμπεριφορικά μέτρα: Παροχή κινήτρων και αντικινήτρων για τη μείωση της κίνησης στο κέντρο της Αθήνας και στις μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου. Για παράδειγμα, χαμηλότερο εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τις ώρες αιχμής, χαμηλότερα διόδια στην Αττική Οδό εκτός από τις ώρες αιχμής κ.ο.κ.
* Ορθολογική αστυνόμευση: Αυξημένη επιτόπια ρύθμιση της κυκλοφορίας σε σημεία που παρατηρείται μεγάλος κυκλοφοριακός όγκος τις ώρες αιχμής, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων οδικών αρτηριών (Αττική Οδός, Κηφισίας κ.λπ.).