Κοινό δελτίο Τύπου της τομεάρχη Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής και βουλεύτριας Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Κατερίνας Νοτοπούλου και του τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών και βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χάρη Μαμουλάκη
Στις 15 Ιανουαρίου 2024 είχαμε υποβάλει ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με αφορμή βίντεο που αναρτήθηκε στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα “edessanews.gr”, στο οποίο υπάρχουν δηλώσεις του υπεύθυνου του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας με αφορμή την επανέναρξη δρομολογίων από και προς τη Θεσσαλονίκη, με τις οποίες ευχαριστούσε ονομαστικά τον Βουλευτή της ΝΔ της εκλογικής περιφέρειας Πέλλας της ΝΔ κ. Βασιλειάδη Βασίλειο (Λάκη) για «την καταλυτική του στάση που με δικές του ενέργειες καταφέραμε να εντάξουμε τα δρομολόγια μέχρι την Έδεσσα και στο επίπεδο κυκλοφορίας και στο επίπεδο επιλογής προσωπικού».
Ξυπνώντας μνήμες από τις παραπάνω αναφορές από την τραγωδία των Τεμπών, καθώς και τότε η τοποθέτηση του εμπλεκόμενου στο τραγικό δυστύχημα σταθμάρχη Λάρισας είχε συσχετιστεί με ανορθόδοξες πρακτικές μετακίνησης και τοποθέτησης προσωπικού, που παρέκαμπταν τις έως τότε πρακτικές του ΟΣΕ και επειδή πολλές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας όπως η Θράκη και η Δυτική Μακεδονία παραμένουν σιδηροδρομικά αποκομμένες από τις αρχές του 2020, αφού ο σιδηρόδρομος εγκαταλείφθηκε και παραμένει ουσιαστικά εκτός λειτουργίας με ότι αυτό συνεπάγεται στην οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα των περιοχών αυτών θέσαμε επτά ερωτήματα στον Υπουργό:
1. Θεωρεί σύννομη την παρέμβαση τοπικών κυβερνητικών βουλευτών στον προγραμματισμό δρομολογίων και επιλογής προσωπικού, όταν τα δρομολόγια προβλέπονται στην συμφωνία του Δημοσίου με την Hellenic Train (Νόμος 4953, 7/2022) το δε προσωπικό στον ΟΣΕ οφείλει να επιλέγεται μόνο μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ;
2. Ποια ακριβώς ήταν η καταλυτική παρέμβαση -σύμφωνα με τα λεγόμενα του Προϊσταμένου του ΟΣΕ στον Σταθμό της Έδεσσας- του βουλευτή Πέλλας της ΝΔ κ. Βασιλειάδη Βασίλειου (Λάκη) στην επανέναρξη των δρομολογίων Θεσσαλονίκης Έδεσσας και στην επιλογή προσωπικού;
3. Πως διασφαλίζεται η αξιοκρατία στην επιλογή, τοποθέτηση και μετακίνηση προσωπικού στον ΟΣΕ;
4. Με ποια διαδικασία επελέγησαν και προσελήφθησαν τους τελευταίους 18 μήνες στον ΟΣΕ, 200 περίπου εργαζόμενοι και μάλιστα πολλοί εξ αυτών σε κρίσιμες ειδικότητες (σταθμάρχες – κλειδούχοι); Υπήρξε πρόσκληση ενδιαφέροντος και αν ναι που αναρτήθηκε;
5. Είναι σύννομη η εργασία με το καθεστώς παροχής υπηρεσίας σε κρίσιμες ειδικότητες στον ΟΣΕ, όπως αυτή του σταθμάρχη και μάλιστα ακόμη και σε Κέντρα Τηλεδιοίκησης;
6. Γιατί καθυστερούν τα αποτελέσματα της με αριθμό προκήρυξης 1/2022 του ΑΣΕΠ, για τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον ΟΣΕ;
7. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί προκειμένου να επαναλειτουργήσουν τα δρομολόγια που θα συνδέουν σιδηροδρομικά τη Θράκη και τη Δυτική Μακεδονία με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με ασφαλή και αξιόπιστο τρόπο;
Στην απάντησή του ο Υπουργός προφανώς δεν κάνει καμία αναφορά για την παρέμβαση τοπικών κυβερνητικών βουλευτών στον προγραμματισμό δρομολογίων και επιλογής προσωπικού ούτε και στο ποια ήταν η καταλυτική παρέμβαση του βουλευτή Πέλλας της ΝΔ κ. Βασιλειάδη Βασίλειου. Δεν το περιμέναμε άλλωστε.
Για τη διαδικασία προσλήψεων όμως ενώ η ΓΔΔΥ του Υπουργείου επικαλείται την προβλεπόμενη από το νόμο συμμετοχή του Α.Σ.Ε.Π, η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ αναφέρει ότι έχει κριθεί «απαραίτητη η παροχή υπηρεσιών Σταθμάρχη και Κλειδούχου σε εξωτερικό συνεργάτη» χωρίς καμία αναφορά στον ΑΣΕΠ. Δηλαδή Σταθμάρχες με μπλοκάκι.
Η δε Hellenic Train για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Θράκης παραπέμπει στο νέο υβριδικό μέσο τρενολεωφορείο και γενικώς στις καλένδες της αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής που η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχώς εξαγγέλλει αλλά ποτέ δεν αποκαθίσταται.